Pages

traffic light

Tuesday 7 February 2012

Nasihat anak kepada bapanya..

Assalammualaikummmmm. hai semuaaa! harini anda bersama saya lagi dalam rancangan
#$%^Y&UIOP*&^%RDC
xoxo.

itulah hasil siasatan yang didapati apabila kebosanan dan kebuntutan membelenggu diri tatkala
ditemani angin sepoi sepoi bahasa serta ciut miut burung yang berkicauan.
''burung burung pun turut berkicau menyanyikan lagu blablabla..''

okay. not funny. TAK KELAKA.
okay STOP! sila serious.

Ermm.just wanna tell all of you I'm currently at my lovely college right now. (:
Alhamdulillah dapat sampai dengan selamat.

Semasa on my way back tadi, just both of us. with my dad. Dato' Malek yang handsome kacak bergaya itu.
Bapak aku memang hemsem lah. tolonglah jangan jelous. ok dah. =='

as usual, apabila sudah berbicara, suaranya dapat mengalahkan volume radio
Fly.fm 94.0 yang aku rasa memang boom boom paw lah yang selalu menjadi halwa telinga aku.
aku seda ayat aku agak sebanyak. bukan sedikit ya, tapi SEBANYAK ke-kel-in***.
aku tahu korang faham TAPI.
kehkehkeh.

disaat sedang mendengar nasihat daripada bapaku dengan kelajuan 485km/j,
tetiba aku macam sebak pula. seriously.

sebenarnya dia berharap sangat aku dapat jadi seorang pendidik.
tapi takde rezeki. nak buat cane.

bapaku tak pernah giveup mengatur jalan hidup aku.
dia yang aturkan semuanya, dan sekarang aku kat kolej ni.
walaupun mulanya aku masuk dengan muncung boleh buat sangkut hanger,
namun sekarang aku dah mampu tersenyum. syukur Alhamdulillah.
bapaku sendiri pelik kenapa aku tak dapat tawaran ke universiti macam anak org lain.
mungkin result spm aku just cukup makan.
tapi aku dah mula terima semua tu.mungkin kalau aku masuk u, hidup aku lagi teruk kot.

kat kolej ni walaupun Kolej Ketenteraan Tanah Melayu,
walaupun jail ke apa,tapi Alhamdulillah, kami masih ada ustaz yang ambil berat,
lecturer2 yang yang amik berat jugak.semua amik beratlah. sebab since masuk sini pun
aku dah makin berat. takpena pena badan berisi mcam ni. tup tup
hamekau. macam kene saka. bukan saka culture shock,tapi saka food shock.
mak aihhhh. huhhh semangatt. bole pinjam perut belipat 4hari.

then,
bapa ku berpesan, sembahyang jangan tinggal, rajinkan solat duha.
bangun malam, sembahyang sunat.

saat tu, airmata aku hampir menitis. aku rasa sangat bersyukur ada seorang ayah sperti dia.
yang sentiasa ambil berat tentang aku. semua yang aku nak, dia bagi. tapi
aku masih belum jadi anak yang baik.

tapi aku masih belum dapat membalas jasanya lagi. dan aku bersyukur kerana dilahirkan sebagai
seorang islam. Alhamdulillah. (:
aku harap aku mampu balas jasa kedua ibubapa aku. InsyaAllah.
aku akan cuba memberi airmata kejayaan kepada mereka.
setiap yang berlaku ada hikmahnya. better late than never.

and aku percaya yang Allah takkan bg ujian lebih daripada kemampuan hambanya. :)
wink wink.

akhirkata, esk tak ada class. Alahamdulillah. kehkehkeh #tak sampai 2saat berubah. nak barjaya tapi tanak g class. apapuntakbole. lol.

nota kaki: title tu aku tipu je sebenanya. hikhik. kbye

inilahtempatcinderellaberadu.jgntanyaygbusuktuapa!
kbye



No comments: